Viktor Hachmang - Policy maker
Het grootste nadeel aan werken met het programma Illustrator vindt Viktor Hachmang dat er geen ruimte is voor technische beperking en toevalstreffers tijdens het maakproces. Die kunnen zomaar goud opleveren. Voor Grind The Gap zette hij zich dan ook in om deze beperkingen en toevalstreffers juist te vangen terwijl hij aan het zeefdrukken was. Hij bedacht een alternatief stripverhaal waarin hij online gevonden tekstfragmenten combineerde met beeldelementen. Doordat hij steeds met kleur en kaders te varieert is het beste van de zeefdruktechniek naar boven gekomen in een gelaagd geheel, dat van oorsprong digitaal was maar uiteindelijk met analoge glitches in de wereld landt.
Het grootste nadeel aan werken met het programma Illustrator vindt Viktor Hachmang dat er geen ruimte is voor technische beperking en toevalstreffers tijdens het maakproces. Die kunnen zomaar goud opleveren. Voor Grind The Gap zette hij zich dan ook in om deze beperkingen en toevalstreffers juist te vangen terwijl hij aan het zeefdrukken was. Hij bedacht een alternatief stripverhaal waarin hij online gevonden tekstfragmenten combineerde met beeldelementen. Doordat hij steeds met kleur en kaders te varieert is het beste van de zeefdruktechniek naar boven gekomen in een gelaagd geheel, dat van oorsprong digitaal was maar uiteindelijk met analoge glitches in de wereld landt.
Viktor Hachmang studeerde in 2011 af aan de Koninklijke Academie van Beeldende Kunsten te Den Haag in de richting Grafisch Ontwerpen. Hachmang heeft een sterke interesse in illustratief ontwerp, handschrift en de geschiedenis van het beeld in het algemeen. Naast opdrachten voor nieuwsmedia en luxe merken werkt hij aan autonome grafiek in gelimiteerde oplage. Hij gelooft in traditioneel vakmanschap, maar experimenteert veel met keramiek, textiel, sieradenontwerp.