Hij wil laten zien hoe op natuurlijke wijze en door menselijk handelen de bomen daar worden aangetast en veranderd. Ze worden gevangen in ijs of sneeuw, of bijvoorbeeld bewerkt en beschadigd. Koen zegt hierover: ‘Ik zie een sterk verband tussen het hout dat ik wil laten zien en de manier waarop ik sinds kort mijn foto's fysiek bewerk. In mijn werk 'I remember, mountains' kras ik met een mes fysiek een deel van een foto weg, waardoor er een leegte in het beeld ontstaat. De verbinding tussen de afbeelding en het medium, de beelddrager, wordt hierdoor zichtbaar en bespreekbaar. Dit wil ik graag met deze tentoonstelling verder onderzoeken door op verschillende werken bepaalde delen weg te krassen. Bijvoorbeeld bij het vergezicht waar je kale plekken bos op de hellingen ziet.
Door het verwijderen van delen van de print ontstaat een gelaagdheid die ik bij de andere werken terugzie. De takken die in ijs worden gevangen, en een tweede laag krijgen, of de tak die in 'het papier' lijkt weg te zakken. De grote verticale print van de boom is ook een voorbeeld daarvan, deze boom trof ik aan met deel van zijn schors eraf, wat weer gekoppeld kan worden aan de manier waarop ik zelf met de prints omga. De manier waarop hout wordt bewerkt en de manier waarop ik mijn fotografische werken behandel liggen dus dicht bij elkaar.’